OBIADY WEGETARIAŃSKIE

Potrawka z czerwonej soczewicy

Składniki:

1 porcja

Oliwa z oliwek 1 łyżka

Ryż brązowy ( tutaj na 50g)

Czosnek5 g 1 ząbek

Pomidory – puszka

Por 100 g (1/2 małej sztuki)

Soczewica czerwona, nasiona suche150 g

Sos sojowy (do smaku)

Ocet ryżowy g (do smaku)

Sposób przygotowania:

Obrane ze skóry pomidory i pora pokroić na kawałki. Sos sojowy wymieszać z cukrem i octem. W woku rozgrzać olej i podsmażyć na nim czosnek a następnie dodać warzywa i dusić razem. Na koniec przyprawić gotowym sosem i chwilę zagotować. Soczewicę i ryż ugotować w lekko osolonej wodzie i połączyć z warzywami.

Pieczone bataty z ciecierzycą

Składniki:

Batat

ciecierzyca 100g
3 – 4 łyżki jogurtu
1 ząbek czosnku

łyżka oliwy


Przyprawy :1 łyżeczka oregano lub ziół prowansalskich, papryka wędzona, papryka ostra

Przygotowanie: Bataty pokroić w plastry lub kostkę polać oliwą i przyprawić. Upiec w piekarniku , razem z ciecierzycą do chrupkości

Podawać np. z pomidorkami koktajlowymi bazylią i pokruszoną fetą.

Zielone wegańskie curry

Składniki (na 2 porcje):

Sposób przygotowania:

Cebulę pokrój w piórka, czosnek i chili drobno posiekaj. Cukinię i pieczarki pokrój w grubszą kostkę/plasterki. Kalafiora romanesco dzielimy na różyczki.

Na patelni rozgrzej olej, wrzuć cebulę, czosnek, imbir i chili. Smaż przez minutę. Wrzuć kalafiora, smaż na średnim ogniu przez 4 minuty. Kolejno dodaj cukinię, smaż ją, od czasu do czasu mieszając, przez 4 minuty. Wrzuć pieczarki i smaż jeszcze kilka minut, aż będą miękkie. Warzywa powinny pozostać lekko chrupiące i nierozgotowane. Dodaj pastę curry, przesmaż ją z warzywami. Dodaj groszek. Wlej mleko kokosowe, sok z limonki, sos sojowy do smaku. Mieszaj, po czym zagotuj.

Wegańskie curry podajemy z dodatkiem ryżu jaśminowego. Przed podaniem curry można posypać posiekaną dymką lub natką kolendry.