Jak wspomóc organizm przy oczyszczaniu

Oczyszczanie organizmu służy usunięciu z niego metali ciężkich oraz różnego rodzaju substancji toksycznych, nadmiaru produktów będących efektem procesów przemiany materii. 

Prowadzać zbilansowany tryb żywienia nie ma potrzeby restrykcyjnego oczyszczania organizmu.

Organizm sam daje znać, że niezdrowo się odżywiamy, że należy wspomóc jego oczyszczanie. Najczęściej pojawiające się sygnały to:

  1. zaburzenia trawienia: zaparcia, gazy, wzdęcia,
  2. uczucie ciągłego zmęczenia,
  3. drażliwość, złe samopoczucie,
  4. brak energii,
  5. przybywanie na wadze,
  6. defekty urody: szara cera, matowe, osłabione włosy, łamliwe paznokcie.

Odpowiedzialne oczyszczanie organizmu nie powinno być dla niego „szokiem” To stopniowe wprowadzanie zmian, obserewowanie swojego samopoczucia i doskonalenie w doborze kolejnych produktów czy eliminacji/ograniczeniu tych szkodliwych.

Zalecenia na tydzień „wstępnego oczyszczania „:

  1. Ograniczenie cukru
  2. Codzienne picie : cherbaty zielonej i/lub czystka
  3. Min 3 razy w tyg spożycie kaszy jaglanej
  4. Zwiększona ilość błonnika pokarmowego
  5. Co drugi dzień picie koktajlu na II śniadanie lub podwieczorek
  1. Ogrniczenie cukru w czystej formie, ale także słodyczy, napojów, produktów mocno przetworzonych. Jeśli jest tym momencie problemem zrezygnowanie z tych produktów całkowicie ogranicz je we własnym zakresie.
  2. Napary te mają wyjątkowe właściwości oczyszczające. Zaleca się picie 2 filiżanek dziennie.
  3. Kasza jaglana może być spożywana zarówno na śniadanie w formie „jaglanki „ jak i dodatek do obiadu czy kolacji.
  4. Mając prawidłowo skomplikowaną dietę, bogatą w warzywa owoce i produkty pełnoziarniste prawdopodobnie spożyważ odpowienią ilość błonnika pokarmowego. Zwiększ ilość spożywanego błonnika pokarmowego poprzez dodanie 2 łyżek dziennie otrębów żytnich – w jakiej chcesz formie – do owsianki/jaglanki, do deseru, do koktajlu.
  5. Koktaj ma zadanie delikatnie oczyszczać organizm i pomóc jelitom lepiej radzić sobie ze złogami pokarmowymi.

Koktajl „mimo że zielony wcale nie straszny..” 😉

  • łodyga selera naciowego
  • ogórek świeży (50g)
  • 2 szklanki szpinaku,
  • pół jabłka
  • 2 plastry ananasa świeżego
  • sok wyciśnięty z jednej cytryny
  • opcjonalnie woda do rozrzedzenia i uzyskania konsystencji, która bardziej odpowiada