Pierwsze spotkanie

To bardzo ważne abyś wiedziała, że czasem pracuję nieszablonowo.
Nie jestem zwolenniczką sztywnego trzymania się reguł w każdym przypadku. Moim zdaniem (wypracowanym doświadczeniem zawodowym), dużo lepsze rezultaty osiąga się pracując w swoim tempie, czasem działając intuicyjnie, dopasowując się do sytuacji życiowej, w której obecnie się znajdujesz. Ja natomiast chcę naprowadzić Cię jak sobie w tych nowych sytuacjach poradzić żywieniowo.

Stałą częścią naszych spotkań, niezależnie czy to nasze pierwsze spotkanie, czy kolejne, jest wywiad żywieniowy i zdrowotny. Natomiast droga do celu, który chcesz zrealizować, będzie się zmieniała, adaptując się do nowej sytuacji jaką jest nowa waga, świadomość żywieniowa, lepsze samopoczucie.

Co to znaczy w praktyce?

Na każdym spotkaniu będziemy omawiać nie tylko centymetry, ale również to jak się czujesz.
Co w tym tygodniu zrealizowałaś z ustalonego planu? Co sprawiło Ci trudność, a co nie?

Zmiana nawyków żywieniowych przynosi ogromne korzyści w postaci lepszego zdrowia, samopoczucia, kondycji, wyglądu. To proces i świadoma praca nad sobą. Nie oczekuj więc, że metamorfoza nastąpi w tydzień, tylko daj sobie czas i doceń, że robisz dla siebie coś dobrego ciesząc się z każdego efektu.

Informacje na temat przebiegu pierwszej wizyty

  1. Pierwsza wizyta trwa od 1 godziny do 1,5 godziny
  2. Zawiera podstawowy wywiad medyczny
  3. Szczegółowy wywiad żywieniowy
  4. Badanie masy i składu ciała wraz z omówieniem
  5. Wstępną diagnozę i omówienie problemu
  6. Otrzymanie podstawowych zaleceń dietetycznych
  7. Omówienie oraz założenia indywidualnego planu żywieniowego, wyznaczenie celu

Zachęcam do przyniesienia ze sobą harmonogramu posiłków z 2-3 dni.
Przyspieszy to czas wywiadu żywieniowego.

Pobierz

Co warto wiedzieć przed pierwszym spotkaniem?

  1. Rozmowa ma charakter poufny i dietetyk ma obowiązek zachowania tajemnicy zawodowej.
  2. Niezwykle ważna jest szczera rozmowa, dzięki której będę w stanie lepiej zrozumieć z czym się zmagasz.
  3. W dniu wizyty zrezygnuj z intensywnego wysiłku fizycznego oraz nie spożywaj obfitego posiłku na 1-2 godziny przed pomiarami – da to możliwość przeprowadzenia dokładniejszej analizy składu ciała
  4. Zadbaj o luźny strój, ponieważ poproszę Cię o zdjęcie wierzchniej warstwy (pomiary najlepiej wykonuje się w bieliźnie lub w lekkim podkoszulku; na bose stopy).
  5. Jeśli istnieją jakiekolwiek przeciwwskazania do wykonania analizy składu ciała w oparciu o bioimpedancję elektryczną – poinformuj o tym!
    Przeciwskazania: Ciąża, wszczepiony rozrusznik serca lub implant medyczny.
  6. Na pierwszą wizytę warto przynieść wyniki badań krwi (ważność badań – 6 miesięcy):
    • podstawowa morfologia + OB
    • glukoza na czczo
    • lipidogram (cholesterol, trójglicerydy)
    • panel tarczycowy (TSH, FT3, FT4) – w przypadku kobiet lub jeżeli występują problemy z tarczycą u mężczyzn

Szukasz porady żywieniowej, pomocy na starcie?

Chętnie porozmawiam z Tobą o tym, co możesz zrobić aby zrealizować Twój plan,